SEK 50 rabatt ÖVER SEK1200 KODA: FSE50
SEK 100 rabatt ÖVER SEK1800 KODA: FSE100
SEK 300 rabatt ÖVER SEK2800 KODA: FSE300

0

Din varukorg är tom.

Fa upp till 70 % rabatt och mer!

FLORMISS RETURPOLICY

Vi är stolta över våra kvalitetsprodukter och service, och vi värdesätter vår relation med dig. Om du inte är helt nöjd med ditt köp, accepterar vi gärna dina varor tillbaka för butikskredit eller byte inom 7 dagar efter att vi mottagit din beställning.

Returkrav för returberättigade artiklar

Klänningar i standardstorlek (slutförsäljning exkluderas)

Vi accepterar returer inom 14 dagar efter att vi mottagit din klänning. Vi rekommenderar att du inspekterar innehållet i ditt paket så snart det anländer. Om du stöter på några problem, vänligen kontakta vår kundtjänst omgående för hjälp.

För att vara berättigad till retur måste varan vara i sitt ursprungliga, oanvända skick: otvättad, med etiketter kvar, oanvända och oförändrade. Vi förbehåller oss rätten att avvisa returer för varor som visar tecken på slitage, förändringar eller tvätt.

Vänligen kontakta vårt kundserviceteam([email protected]) för att få det specifika returförfarandet och returadressen. Vi accepterar inte returer som görs utan föregående kommunikation med vår eftermarknadsavdelning. Adressen på beställningspaketet är inte vår angivna returadress.

Om varan du fick är skadad, vänligen ta tydliga fotografier och kontakta vårt efterförsäljningsteam ([email protected]) omedelbart. Detta kommer att hjälpa oss att behandla ditt ärende i tid.

Vid retur av varor kommer vi att debitera en 15% lageravgift för klänningar. För att hålla priserna låga för våra kunder och bidra till att minska miljöavfallet. De flesta av Flormisss produkter tillverkas på beställning. Därför kan vi inte ta emot "Köp-många-behåll-ett"-köp. Eventuella återuppbyggnadsavgifter kommer att dras av från din återbetalning. Vi rekommenderar starkt att du läser igenom vår "Storleksdiagram" och "Hur man mäter" innan du köper för att undvika dessa avgifter.

Originalfraktavgift och returfraktavgift återbetalas inte.

Vi är inte ansvariga för dessa problem:

Returvaror är förlorade eller skadade på vägen tillbaka till oss. Spara kvittot med spårningsinformation.

Produkterna utsätts för frätande ämnen eller kemikalier. Exponering för starka kemikalier kan förändra utseendet på din Flormiss-produkt. Dessa kemikalier inkluderar, men är inte begränsade till, flytande silverpolering, pooler, badtunnor och spa. Oxiderat silver skadas lätt.

Produkter skadas av felaktig användning, felaktig hantering eller dåligt underhåll.

Silverbitar ges detaljer genom oxidation, med tiden kan de se svarta ut. För att ta bort detta, vänligen rengör med silverputsduken för att återställa dess ursprungliga utseende.

Specifika policyer för våra varor

Presentkortspolicy

För att lösa in ditt presentkort mot ett kvalificerat köp, ange presentkortskoden när du checkar ut. Presentkortsbeloppet kommer att krediteras mot ditt köpbelopp. Om det betalbara beloppet är mer än beloppet på presentkortet måste du välja en annan betalningsmetod för att betala för det återstående beloppet. Observera att endast ett presentkort kan lösas in i samband med en given beställning och kan inte "staplas" eller kombineras med andra presentkort för samma beställning. Observera att beställningar köpta med presentkort inte är återbetalningsbara.

Annullering av beställning

Vi förstår att det är ett mycket viktigt åtagande att beställa en klänning för ditt speciella tillfälle, och vår avbokningsregler har formulerats med detta i åtanke. Det är dock viktigt att notera att våra klänningar tillverkas på beställning. När skräddararbetet väl har börjat kan materialen inte återanvändas. Observera att efter att du har lagt din beställning finns det fortfarande tid att ändra dig. För mer information, se vår avbokningsregler nedan.

Avbokningsregler

Beställningar som avbokas inom 12 timmar efter betalningsbekräftelsen kommer att vara berättigade till en partiell återbetalning bestående av full fraktkostnad och 90 % av produktens köppris.

Beställningar som avbokas inom 12-24 timmar efter betalningsbekräftelsen kommer att vara berättigade till en partiell återbetalning bestående av full fraktkostnad och 80 % av produktens köppris.

Beställningar som avbokas inom 24–48 timmar efter betalningsbekräftelsen kommer att vara berättigade till en partiell återbetalning bestående av full fraktkostnad och 50 % av produktens köppris.

Beställningar som avbokas mer än 48 timmar efter betalningsbekräftelsen kommer endast att vara berättigade till en partiell återbetalning av hela fraktkostnaden.

När din beställning har skickats kan den inte längre annulleras.

Om du vill avbryta din beställning, vänligen logga in på Mina beställningar, välj den beställning du behöver hjälp med och begär avbokning. Eller klicka på Kontakta oss för att fortsätta.


Ersättning eller återbetalning

Din tillfredsställelse är av yttersta vikt för oss. Vid ankomsten av ditt paket, föreslås det att du kontrollerar klänningen för att se till att den har gjorts i enlighet med dina beställningsspecifikationer. Vänligen prova din klänning så snart som möjligt utan att ändra, tvätta klänningen eller ta bort taggen. Observera att du måste kontakta oss för att påbörja returprocessen.

Om du returnerar eller byter klänningar eller accessoarer, se till att de är i originalskick - oanvända, otvättade, oförändrade, oskadade, rena, fria från ludd och hår och med etiketter intakta och fästa. Du kommer att stå för alla returfraktkostnader.

Defekta, skadade eller fellevererade varor

Du är kvalificerad att få full återbetalning om dina varor är defekta, skadade eller fellevererade. Om du tror att dina varor har skadats under leveransen måste du skaffa "Proof of Damage"-dokumentation från din transportör, som bör inkluderas i ditt returnerade paket.

Problem med storlek eller passning

Eftersom alla våra klänningar är handsydda och skräddarsydda, kan den färdiga klänningen variera med ungefär en tum i endera riktningen av de angivna måtten. För att säkerställa att din klänning passar dig perfekt har våra skräddare reserverat ytterligare tyg i sömmarna för att tillåta mindre modifieringar.

Storleksavvikelse

På grund av ljus, display och andra faktorer kan färgen på bilden och produktens faktiska färg ha små skillnader. Färgskärmen kommer att baseras på Apple-enheter.

På grund av materialtillverkningsprocessen kommer färgen på varje parti material att ha en liten skillnad.

Vi kommer att insistera på kontinuerlig förbättring av tillverkningsprocessen för att minimera färgskillnader.

Om din klänningsstorlek skiljer sig mer än en tum från specifikationerna för din beställning, uppmanas du att hitta en lokal skräddare för att göra justeringar. I det här fallet erbjuder vi begränsad ersättning för ändringar.

Om du väljer det här alternativet, kom ihåg att begära ett kvitto från din skräddare. En kopia av kvittot måste tillhandahållas för att begära återbetalning.

Varan är den storlek du beställt men passar inte

Var god förstå att varor som inte passar ordentligt men i enlighet med specifikationerna du beställt inte kan returneras eller bytas ut. Ditt alternativ är att leta efter en lokal skräddartjänst på din egen kostnad. Observera att om dina beställningsspecifikationer skiljer sig mycket från den slutliga storleksbegäran, kanske det inte går att ändra storlek.

Färgen matchar inte

Inställningarna på din datorskärm kan ändra färgen på bilderna som visas på webbplatsen. En liten färgavvikelse betyder kanske inte att klänningen är defekt eller fellevererad. Men om du är säker på att du har fått varan i fel färg, kontakta kundtjänst för att se om retur eller återbetalning är möjlig.

Varor som inte kan returneras eller bytas ut

Inga returer och inga byten av personliga föremål.

Inga returer och inga byten av färskvaror, örhängen (inklusive smyckesset som innehåller örhängen) och personliga vårdartiklar (inklusive underkläder etc.) på grund av hygieniska skäl.

Eftersom alla varor (inklusive standardstorlekar) görs på beställning, har vi inte råd att acceptera köpet "köp-många-behåll-en". Vårt kundtjänstteam kan avbryta en beställning som tros ha gjorts med den avsikten.

Om du själv väljer fel färg eller storlek är varan ej återbetalningsbar.