Allmänna returpolicyer
Vi är mycket stolta över våra handgjorda produkter och strävar efter att säkerställa högsta kvalitet för varje artikel. På grund av vår produktionsprocess karaktär beklagar vi att vi informerar våra kunder om att vi inte stöder "köp många, behåll en".
Vi ber våra kunder att noga överväga sina inköp och endast beställa de varor de verkligen tänker behålla. Vi har implementerat strikta kvalitetskontrollåtgärder för att säkerställa att alla produkter uppfyller våra höga standarder innan de skickas till våra kunder. I händelse av att en produkt inte uppfyller våra kvalitetsstandarder erbjuder vi gärna en ersättning eller återbetalning.
1.Kontakta vår kundtjänst för att initiera returprocessen inom 14 dagar efter mottagandet av dina varor. Observera att vi endast accepterar produkter i originalskick, och vi kan inte behandla några produkter som returneras utan vår förkunskap. Om du vill returnera någon eller alla delar av din beställning måste du kontakta kundtjänst på Kontakta oss och få ett "Produktretur"-formulär som måste inkluderas med ditt paket. Vid retur av varor kommer vi att debitera en 15% lageravgift för klänningar. För att hålla priserna låga för våra kunder och bidra till att minska miljöavfallet.
2.Färgfel: Om färgen på det mottagna föremålet inte är den som beställdes är du kvalificerad att få full återbetalning. Om kunden väljer fel färg av sina egna skäl, kan inte en återbetalning begäras på grund av färgfel.
3.Denna returpolicy gäller inte våra affärsåterförsäljare. Kontakta oss för ytterligare instruktioner.
Specifika policyer för våra varor
Presentkortspolicy
För att lösa in ditt presentkort mot ett kvalificerat köp, ange presentkortskoden när du checkar ut. Presentkortsbeloppet kommer att krediteras mot ditt köpbelopp. Om det betalbara beloppet är mer än beloppet på presentkortet måste du välja en annan betalningsmetod för att betala för det återstående beloppet. Observera att endast ett presentkort kan lösas in i samband med en given beställning och kan inte "staplas" eller kombineras med andra presentkort för samma beställning. Observera att beställningar köpta med presentkort inte är återbetalningsbara.
Annullering av beställning
Vi förstår att det är ett mycket viktigt åtagande att beställa en klänning för ditt speciella tillfälle, och vår avbokningsregler har formulerats med detta i åtanke. Det är dock viktigt att notera att våra klänningar tillverkas på beställning. När skräddararbetet väl har börjat kan materialen inte återanvändas. Observera att efter att du har lagt din beställning finns det fortfarande tid att ändra dig. För mer information, se vår avbokningsregler nedan.
Avbokningsregler
1. Beställningar som avbokas inom 12 timmar efter betalningsbekräftelsen kommer att vara berättigade till en partiell återbetalning bestående av full fraktkostnad och 90 % av produktens köppris.
2. Beställningar som avbokas inom 12-24 timmar efter betalningsbekräftelsen kommer att vara berättigade till en partiell återbetalning bestående av full fraktkostnad och 80 % av produktens köppris.
3. Beställningar som avbokas inom 24–48 timmar efter betalningsbekräftelsen kommer att vara berättigade till en partiell återbetalning bestående av full fraktkostnad och 50 % av produktens köppris.
4.Beställningar som avbokas mer än 48 timmar efter betalningsbekräftelsen kommer endast att vara berättigade till en partiell återbetalning av hela fraktkostnaden.
5. När din beställning har skickats kan den inte längre annulleras.
Om du vill avbryta din beställning, vänligen logga in på Mina beställningar, välj den beställning du behöver hjälp med och begär avbokning. Eller klicka på Kontakta oss för att fortsätta.
Ersättning eller återbetalning
Din tillfredsställelse är av yttersta vikt för oss. Vid ankomsten av ditt paket, föreslås det att du kontrollerar klänningen för att se till att den har gjorts i enlighet med dina beställningsspecifikationer. Vänligen prova din klänning så snart som möjligt utan att ändra, tvätta klänningen eller ta bort taggen. Observera att du måste kontakta oss för att påbörja returprocessen.
Om du returnerar eller byter klänningar eller accessoarer, se till att de är i originalskick - oanvända, otvättade, oförändrade, oskadade, rena, fria från ludd och hår och med etiketter intakta och fästa. Du kommer att stå för alla returfraktkostnader.
Defekta, skadade eller fellevererade varor
Du är kvalificerad att få full återbetalning om dina varor är defekta, skadade eller fellevererade. Om du tror att dina varor har skadats under leveransen måste du skaffa "Proof of Damage"-dokumentation från din transportör, som bör inkluderas i ditt returnerade paket.
Problem med storlek eller passning
Eftersom alla våra klänningar är handsydda och skräddarsydda, kan den färdiga klänningen variera med ungefär en tum i endera riktningen av de angivna måtten. För att säkerställa att din klänning passar dig perfekt har våra skräddare reserverat ytterligare tyg i sömmarna för att tillåta mindre modifieringar.
Storleksavvikelse
På grund av ljus, display och andra faktorer kan färgen på bilden och produktens faktiska färg ha små skillnader. Färgskärmen kommer att baseras på Apple-enheter.
På grund av materialtillverkningsprocessen kommer färgen på varje parti material att ha en liten skillnad.Vi kommer att insistera på kontinuerlig förbättring av tillverkningsprocessen för att minimera färgskillnader.
Om din klänningsstorlek skiljer sig mer än en tum från specifikationerna för din beställning, uppmanas du att hitta en lokal skräddare för att göra justeringar. I det här fallet erbjuder vi begränsad ersättning för ändringar.
Om du väljer det här alternativet, kom ihåg att begära ett kvitto från din skräddare. En kopia av kvittot måste tillhandahållas för att begära återbetalning.
Varan är den storlek du beställt men passar inte
Var god förstå att varor som inte passar ordentligt men i enlighet med specifikationerna du beställt inte kan returneras eller bytas ut. Ditt alternativ är att leta efter en lokal skräddartjänst på din egen kostnad. Observera att om dina beställningsspecifikationer skiljer sig mycket från den slutliga storleksbegäran, kanske det inte går att ändra storlek.
Färgen matchar inte
Inställningarna på din datorskärm kan ändra färgen på bilderna som visas på webbplatsen. En liten färgavvikelse betyder kanske inte att klänningen är defekt eller fellevererad. Men om du är säker på att du har fått varan i fel färg, kontakta kundtjänst för att se om retur eller återbetalning är möjlig.
Varor som inte kan returneras eller bytas ut
1.Inga returer och inga byten av personliga föremål.
2. Inga returer och inga byten av färskvaror, örhängen (inklusive smyckesset som innehåller örhängen) och personliga vårdartiklar (inklusive underkläder etc.) på grund av hygieniska skäl.
3. Eftersom alla varor (inklusive standardstorlekar) görs på beställning, har vi inte råd att acceptera köpet "köp-många-behåll-en". Vårt kundtjänstteam kan avbryta en beställning som tros ha gjorts med den avsikten.
Returprocess
1.Skicka in en returförfrågan på Kontakta oss till kundtjänst inom 14 dagar efter att du tagit emot din beställning. Vänligen inkludera en förklaring och fotografier som anger anledningen till din retur.
2.Vi förbehåller oss rätten att inte acceptera returer utan föregående godkännande från vår kundtjänst. Inga acceptera returer till adressen på paketet.
3. När vår kundtjänst har godkänt din förfrågan kommer vi att förse dig med en returadress samt ett returformulär som måste fyllas i och inkluderas med din retur. Skicka varan/varorna via ditt lokala postkontor inom 3-5 arbetsdagar efter att du tagit emot returformuläret. Förvara spårningsnumret säkert.
4.Alla returvaror kommer att genomgå inspektioner. Vi kommer att behandla återbetalningen när vi bekräftar att produkten har de problem du nämnde. När återbetalningen har behandlats av oss tar det vanligtvis 10-15 arbetsdagar innan pengarna sätts in på ditt konto, beroende på din bank eller betaltjänst. Din bank eller betaltjänst kan ta ut en liten transaktionsavgift.
5. Ursprunglig fraktavgift och returfrakt kommer inte att återbetalas.
Observera: vi förbehåller oss rätten att inte behandla återbetalningen om de returneras i oacceptabelt skick.